Sunday, January 28, 2018

Kenapa Vitamin C Shaklee Menjadi Pilihan? Apa Istimewanya? Jom Kenali SR Vita-C Plus Shaklee| CikMasland

vitamin c shaklee
Assalamualaikum dan selamat malam korang. Entri CM malam ni tentang Vitamin C Shaklee yang sentiasa HOT iaitu SR Vita-C Plus. Walaupun ianya hanya mengandungi 500mg vitamin c untuk 1 tablet, tapi fungsi Sustained Release membuatkan Vitamin C diserap sepenuhnya tanpa berlakunya pembaziran. Inginkan info lanjut? Jom kenali Vitamin C Shaklee ni.

•••••

Keistimewaan Shaklee


Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.


Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.


Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.


•••••


vitamin c Shaklee

Vitamin C Shaklee  ada tak 1000mg. Saya tengok, vitamin C lain ada yang 1000 mg.

Jawapannya, TIDAK ADA.

Betul memang bagus dan sangat hebat Vitamin C 1000mg. CM faham semua orang nak cantik cepat, nak kulit cerah, sihat berseri. Rasa nak telan 1000mg terus, betul tak?

TAPI, jom kita ingat balik sifat Vitamin C. Vitamin C adalah vitamin yang larut air. Bila kita ambil Vitamin C, badan kita akan serap apa yang sempat dan diperlukan pada masa itu. 

Yang lain-lain ke mana? 

Ianya akan keluar/flush out melalui air kecing. Katakan kita beli Vitamin C 1000mg RM1. 10 sen diserap dalam badan, lagi 90 sen keluar ke dalam air kencing. Wow! Mahal betul air kencing tu. Boleh guna balik? Tak kan?

••••••

Kenapa Shaklee sediakan Vitamin C Hanya 500mg?

Keistimewaan SR Vitamin C Plus yang tidak boleh ditandingi dengan Vitamin C lain adalah dengan adanya kebolehan SISTEM SUSTAINED RELEASED

•••••

Apa faedah sistem Sustained Release ni?

Dengan sistem ini, hanya 100mg Vitamin C akan dilepaskan dari tablet setiap sejam. Lapisan demi lapisan Vitamin C diurai dan dilepaskan. Badan akan serap 100mg setiap jam. Jadi satu tablet akan meyediakan 100mg selama 5 jam. 

Katakan kita nak lebih Vitamin C. Nak kulit cantik atau masa kita dalam keadaan kurang sihat. Kita boleh amik 2 tablet Vitamin C sekaligus. Setiap 2 jam, 200mg vitamin c akan dilepaskan dalam badan kita selama 5 jam.

Ha, jelas tak? Maka air kencing kita tidak la diperkaya dengan Vitamin C. 

•••••

Perlu ke mematahkan Vitamin C Shaklee kepada dua untuk mendapatkan penyerapan sekaligus?

TIDAK PERLU! 
Mematahkan pil Sustained Release(SR) Vita-C kepada dua akan menyebabkan penyerapannya kurang berkesan!
Ia adalah bercanggah dengan info dan praktikal yang diperturunkan dari zaman berzaman oleh mereka yang telah lama mengamalkan pengambilan suplimen Vitamin C.

•••••

Apa berlaku apabila, SR Vita-C Plus dipatahkan kepada 2?

Apabila kita mematahkan, atau menumbuk, kita telah memecahkan matriks yang membentuk lapisan SR. Ini mengakibatkan pelepasan Vitamin C tidak lagi berlaku secara berperingkat. Lebihan Vitamin C yang terbebas dan tidak diserap oleh tubuh akan disingkirkan melalui urin, di sinilah berlakunya pembaziran kepada wang yang telah kita laburkan.

•••••

vitamin c shaklee

Bagaimana Saranan Scientist / Nutritionist Shaklee tentang cara pengambilan SR Vita-C Plus Shaklee?

Untuk keperluan harian Vitamin C untuk tubuh kita, 500mg Vitamin C adalah mencukupi dan sekiranya kita dalam proses untuk sihat, (cth: demam, selesema, batuk) keperluan Vitamin C diperlukan sehari meningkat tetapi kadar penyerapan tubuh masih sama (atau sedikit meningkat dari 100 ke 200mg). Cara yang efektif adalah dengan mengambil 2 biji SR Vita-C (tanpa dipatahkan) setiap 5 jam. Dengan ini, setiap jam 200 mg Vitamin C akan dilepaskan untuk penyerapan tubuh dengan lebih efektif.

•••••

Sekiranya anda mengambil dosage Vitamin C sehingga 500-1000mg tanpa teknologi 'Sustained Release" anda mungkin mahu pertimbangkan semula pelaburan wang anda yang bakal berakhir membazir di urin
•••••

Oleh itu, CM nak menyeru uols semua. Buat lah pilihan yang bijaksana lagi cerdik pandai. Pastikan nilai untuk setiap wang anda!

“Berapa harga sebiji Vitamin C Shaklee?”
Tak sampai RM1 pun.
untuk Sebotol 180 tablet.

••••

feedback customer vita-c plus
Testimoni Terkini Pelanggan CM

testimoni vitamin c shaklee

•••••


Manfaat VITAMIN C PLUS :


๐ŸŒธ Perlindungan daripada sinar UV

๐ŸŒธ Mengurangkan kesan sunburn

๐ŸŒธ Membantu mencegah masalah jerawat degil

๐ŸŒธ Tona kulit menjadi lebih sekata

๐ŸŒธ Menggantikan tisu yang rosak & menyembuhkan luka

๐ŸŒธ Mencerahkan kulit secara semulajadi ( Bukan muka sahaja tauu)

๐ŸŒธ Membantu masalah kulit sensitif seperti resdung dan eczema

๐ŸŒธ Mengatasi masalah jerawat nasi & 

pasir

๐ŸŒธ Mengurangkan kedutan & tanda 

penuaan

๐ŸŒธ Membantu menghasilkan kolagen dalam badan

๐ŸŒธ Kulit lebih glowing dan radiant

๐ŸŒธMengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit


•••••

Dapatkan SR VITA-C PLUS untuk dapatkan KULIT  SIHAT, CERAH & GEBU! Nak BEST PRICE, wasap CM SEKARANG! 


Hubungi CM 
***********************
CikMas Land 
Shaklee Distributor | SID 1066326 
012-2218698 | Klik DISINI

FB: Masdiana Hj Che Din
IG: @shaklee.by.cikmasland
Email: cikmasland@gmail.com

Free Consultation | RICH FIGHTER FAMILY
"I am NOT a product of my circumstances, I AM a product of my decisions"

Daftar Ahli Shaklee 2018

0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)