Thursday, December 26, 2013

'Morning Sickness' jadikan bayi anda LEBIH PINTAR

  • "Morning Sickness atau alahan diwaktu pagi adalah sinonim bagi ibu mengandung diawal kehamilan. Namun, ianya akan berkurang menjelang usia kandungan 4 bulan. Ibu yang mengalami alahan waktu pagi ini perlu tahu, rupanya ada kebaikan dari alahan tersebut"


Jom baca petikan dari artikel KOSMO.

BAYI yang dilahirkan oleh ibu yang mengalami alahan pagi atau morning sickness berkembang menjadi kanak-kanak lebih pintar berbanding ibu yang tidak mengalami muntah atau loya.

KajianPengarah Program Ibu Berisiko di Hospital bagi Kanak-Kanak Sakit, Toronto, Dr. Gideon Koren mendapati pencapaian dan perkembangan bayi yang ibunya tidak mengalami morning sickness adalah lebih perlahan.

EKSTRA: Menurut Journal of Pediatrics, loya dan muntah ketika hamil merupakan petanda kandungan yang sihat serta mengurangkan risiko keguguran.

Artikel Penuh klik disini:
-----------------------------------------
Kenali vitamin shaklee yang sesuai utk anda yang mengalami alahan di waktu pagi atau 'morning sickness'.

 1) B-Complex 


2) Ostematrix

3) Performance Drink
  • Meningkatkan Tenaga dan Daya Ketahanan Badan - Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat. Menggantikan air yang hilang akibat muntah. Meningkatkan daya tahan otot.
  • mengurang Dehidrasi @ sebagai 'kekurangan air yang banyak dalam badan'. Seseorang ibu yang hamil, perlu memastikan dirinya tidak dehidrasi. Ini adalah kerana, air sangat penting dalam membantu hati dan ginjal membuang kumuhan daripada badan si ibu dan bayi dalam kandungannya.

Nota Kaki: Teringat kembali 5 tahun yang lalu... Teruk sungguh alahan yang CML alami. Bkn waktu pagi shj, ptg & malam pun sama. Agaknya itu la penangan 2 nyawa di dalam rahim. Alhamdulillah, mereka membesar dengan baik skrg...

CikMas Land
0122218698 (sms/whatsapp)
Shaklee Distributor l Free Consultation after sale to our lovely customers

"I am NOT a product of my circumstances, I AM a product of my decisions" Stephen Covey

0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)