Friday, December 27, 2013

Vitamin Shaklee untuk Resdung

"Resdung ialah radang pada rongga-rongga sinus di dalam tulang muka yang bersambung dengan hidung. Biasanya lendir dihasilkan oleh rongga-rongga ini pada setiap masa dan akan mengalir kedalam hidung"


Antara tanda-tanda Resdung @ Sinusitis

-Hidung tersumbat dan berbau busuk
-Gatal-gatal di kawasan muka, telinga, mata dan hidung
-Hidung kerap berair walaupun tidak selsema
-Kerap bersin terutama di waktu pagi
-Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata
-Sakit tekak sacara berpanjangan serta berulang
-Mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan
-Kerap sakit kepala atau migrain

Biasanya tanda-tanda resdung diatas muncul secara berulang terutama di waktu pagi, cuaca sejuk, tempat berhabuk, selepas mengambil makanan laut, belacan, budu, cencalok dan sumber makanan yang boleh menyebabkan alah/gatal. Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda tersebut, kebarangkalian anda mempunyai penyakit resdung dan jika dibiar belarutan, masalah resdung boleh menjadi serius & menyebabkan kecacatan.

Sumber: www.petuanenek.com
---------------------------
Agak menakutkan kalau tengok kesan yang dialami kepada pesakit resdung yang kronik. Dari pembacaan CML, setiap orang pasti mempunyai resdung. Cuma yang membezakan, ada golongan ditahap biasa malah tidak mengalami sebarang masalah & ada golongan yang mengalami resdung yang teruk.

Disini, CML ingin cadangkan vitamin shaklee yang sesuai bagi anda yang mengalami masalah resdung.

Vita-C Sustained Release
Dengan pengambilan Vitamin C Shaklee secara konsisten, ia mampu merawat penyakit resdung yang kronik tanpa perlu membuat rawatan resdung. Hanya perlu mengambil 1 kapsul sehari sudah mampu merawat masalah resdung yang anda hidapi, di awal pengambilan disarankan mengambil 2 kapsul sehari iaitu pada waktu pagi dan malam, setelah sebulan pengambilan Vitamin C, anda boleh mengurangkan pengambilan dari 2 kapsul kepada 1 kapsul setiap hari.

B-Complex
– Bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon.

Alfalfa
– Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). 

***Walau bagaimana pun, mereka yang mengidap penyakit SLE (Systemic Lupus Erythematosus ) tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka

*************************

Nota Kaki: Untuk mendapatkan set resdung ni, sila hubungi CML secara terus ye. 

CikMas | 0122218698 (sms/whatsapp)

0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)