Sunday, April 6, 2014

Berniat untuk Full BF? Tips: Banyakkan Susu Ibu serta Jadual EKSLUSIFuntuk Anda

Hari ni CML nak bagi Tips 'banyakkan susu ibu'... Bagi anda yang bekerjaya, mesti risau jika STOK BM tidak mencukupi. Disini CML nak cadangkan TIPS untuk anda yang mengambil SET PENYUSUAN SHAKLEE.


▶️Tips ini khas bagi mereka yg ambil Triple M Set(Set B+Ostematrix+ESP)


Tips yg senang, kosongkan breast sekerap mungkin dan makan ALFAFA dan ESP selepas sesi mengepam/direct feeding. Set yang disarankan amik set B (Breastfeeding basic), ESP dan OsteMatrix. Syarat utama yg wajib diikuti.

▶️TIPS : Jadual Makan Vitamin (Customer yg telah berjaya mendapat 30 oz sehari)

Jadual makan vitamin (ESKLUSIF TIPS)

✔️Lepas breakfast : Vitalea dan b com
✔️Lunch : Vitamin C
✔️Dinner : Ostematrix 4 bj setiap hari terutama jika tak minum susu langsung.

Setiap kali lepas pam, amik segelas minuman dibancuhkan dengan setengah sudu ESP dan amik 2 biji alfalfa.

Ibu ini akan pam setiap 2 jam setengah sebab beliau nak buat stok sebelum travelling tinggalkan anaknya dengan maknya utk seminggu. So dia mmg usaha bersungguh. Dia pam 5 kali di opis shj. Di rumah pam bila anak tidur.

Dari 10-12 oz sehari kini dah boleh cecah 30 oz sehari. Alhamdulillah. ESP sangat membantu katanya. Kalau tak amik, akan kurang 1-2 oz utk satu sesi perahan.

Tapi 3 perkara ini selalu diingatkan :

1. Pastikan bayi disusukan sekerap mungkin dan bagi yang bekerjaya, pastikan anda membuat sesi perahan yang konsisten setiap 2-3 jam. Jangan tunggu sehingga payudara bengkak baru nak pam. Itu satu konsep yang salah. Teruskan pam dengan skala yang sama dan berterusan.

2. Pengambilan air yang mencukupi iaitu 3 L sehari. Pastikan menyediakan botol minuman dengan indicator supaya senang mengetahui adakah keperluan 3L air dipenuhi untuk tempoh seharian.

3. Amalkan zikir dan mengaji setiap hari dan doa tanpa putus padaNYA kerana sesungguhnya rezeki ini datang dari ALLAH jua. Jadikan amalan harian.


Nota Kaki: Ha, apa tunggu lagi. Jom Dapatkan Suplemen Shaklee. Insya Allah, berkat usaha anda, pasti anda BERJAYA. Dah Ramai Pengguna yang BERPUAS HATI dengan hasil BM mereka selepas mengambil Vitamin Shaklee. 

Info lanjut atau ingin mendapatkan Cadangan Set Penyusuan, sila sms/whatsapp CML.

CikMas
0122218698 | sms/whatsapp
Email: cikmasland@gmail.com
FB: CikMas Land (Add CML untuk jadi rakan FB Anda) 



0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)