Saturday, January 6, 2018

Vitamin Terbaik untuk Ibu Hamil Dan Bayi Dalam Kandungan | CikMasland

Mendapat khabar berita bakal menjadi seorang ibu adalah satu anugerah yang tak ternilai. Hanya membayangkannya sahaja sudah membuatkan kita rasa teruja. 

ibu hamil

Perlukah bakal ibu mendapatkan vitamin di awal & sepanjang kehamilan? Pastinya bakal ibu inginkan yang terbaik untuk bayi dalam kandungan. 

Sepanjang waktu kehamilan, biasanya bakal ibu akan dinasihatkan mengamalkan diet sihat untuk membekalkan nutrien dan mineral yang cukup untuk ibu dan bayi dalam kandungan. Semestinya, makanan yang seimbang dan berkhasiat adalah yang terbaik untuk bakal ibu dan bayi.

Namun, diawal kehamilan, ibu akan melalui fasa menyesuaikan diri dimana simptom awal kehamilan seperti loya, muntah yang teruk, tidak lalu makan dan mungkin mengalami keadaan dimana bakal ibu rasa kurang bertenaga dan lemah. Begitu juga bila melalui kehamilan semestar ke 2 dan ke 3. Stage ini, bayi akan mula membesar didalam perut ibu dan kebiasaanya nutrisi akan diambil oleh bayi dan bakal ibu akan kekurangan nutrisi.

Atas sebab-sebab tersebut, pengambilan suplemen vitamin adalah disarankan bagi melengkapkan keperluan nutrien yang diperlukan, bukan sahaja untuk ibu malahan untuk tumbesaran bayi dalan kandungan. Pengambilan vitamin dan suplemen kesihatan semasa hamil digalakkan kerana dapat mengurangkan risiko kecacatan bayi, kelahiran pramatang dan kekurangan berat bayi. 
“Ketika memilih suplemen untuk ibu hamil, pastikan jenis suplemen yang diberikan memiliki kandungan nutrisi yang terpenting dan diperlukan ibu hamil. Beberapa kandungan nutrisi yang penting dan dibutuhkan selama kehamilan yaitu seperti asam folat, zat besi, vitamin D dan kalsium”
Apakah vitamin dan suplemen kesihatan yang penting bagi ibu hamil?

💖 Asid Folik
💖 Zat Besi
💖 Kalsium
💖 Asid Lemak Perlu
💖 Vitamin D

vitamin kehamilan shaklee

JOM DAPATKAN SUPLEMEN SHAKLEE YANG MEMANG DIJAMIN SELAMAT, SEMULAJADI DAN BERKESAN

Ibu-ibu yang ingin hamil atau telah disahkan hamil haruslah mengetahui kepentingan nutrisi untuk tubuh dan bayi. Ini akan mempengaruhi:
.
❁ Perkembangan otak dan minda bayi yang sempurna
❁ Perkembangan bayi yang sihat
❁ Pencegahan baby dari mendapat jaundice

Antara supplement yang boleh diamalkan semasa kehamilan:

1) Vita-Lea® Iron Formula .

❁ Membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung kekurangan zat besi. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.

2) Sustained Release Vita-C

❁ Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi serta menjadikan kulit lebih cantik.
❁ Membantu Penyerapan iron – kalau tak cukup Vitamin C, makanlah Iron sekapal pun takkan diserap oleh badan.

3) B-Complex

❁ Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. .

4) ESP

❁ Memberikan tenaga berkekalan, tahan selama berjam-jam. ❁ Membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. ❁ Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.

5) Ostematrix .

❁ Baby serap almost 90% kalsium ibu.
❁ Jika si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, sakit pinggang, kebas pada kaki / simpul ni awak, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Tambahan OMEGA GUARD boleh diambil selepas masuk Trimester KEDUA. InshaaAllah pengambilan Omega dapat membantu dalam perkembangan minda bayi supaya lebih active dan cepat belajar.

OMEGA PROMOSI SEPANJANG JANUARI 2018
INGIN DAPATKAN PRODUK INI??
Mahu JANA PENDAPATAN dengan Shaklee? 
Inginkan info lanjut? 

Hubungi CM 
***********************
CikMas Land 
Shaklee Distributor | SID 1066326 
0122218698 | sms/whatsapp

FB: Masdiana Hj Che Din
IG: @shaklee.by.cikmasland
Email: cikmasland@gmail.com

Free Consultation | RICH FIGHTER FAMILY

"I am NOT a product of my circumstances, I AM a product of my decisions"




0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)