Friday, March 21, 2014

Darah Tinggi & Vitamin Shaklee


Nowdays, kita dah biasa dengar pesakit darah tinggi dah tak kira umur. Kadang awal 20an dah disahkan penghidap darah tinggi. Adakah ianya perkara biasa? Namun jangan ambil ringan pada sakit merbahaya ini. 

Antara Tanda-tanda awal Darah Tinggi

Penyakit darah tinggi selalunya tidak mempunyai sebarang tanda-tanda awal. Malah, seseorang itu kebiasaannya didapati menghidapi penyakit darah tinggi selepas menjalani pemeriksaan kesihatan untuk sakit-sakit lain. Namun, terdapat pesakit darah tinggi yang mengadu mengalami pening-pening kepala, vertigo, telinga berdengung atau berdesing, selalu pitam dan sebagainya.

Rawatan moden penyakit Darah Tinggi

Matlamat utama dalam rawatan penyakit darah tinggi adalah untuk mengawal kadar tekanan darah supaya tekanan darah tersebut senantiasa berada pada tahap normal atau biasa. Kebiasaannya, langkah pertama rawatan yang disyorkan oleh doktor adalah perubahan dalam cara hidup yang lebih aktif dan pengambilan makanan yang sihat dan seimbang. Malah penurunan berat badan dan berhenti merokok turut didapati sangat membantu untuk mengawal kadar tekanan darah tinggi buat ramai pesakit. Jikalau penyakit darah tinggi tidak dapat dikawal dengan langkah-langkah awal tersebut, pesakit turut diberi beberapa jenis ubat hospital yang berkesan untuk ramai pesakit dalam mengawal kadar tekanan dara

Namun, pengambilan ubat yang mengandunbgi dadah secara berpanjangan akan mendatangkan kesan buruk ke dalam darah & sistem badan itu sendiri. Lantas, ia boleh menyebabkan pesakit mengalami kesan kesihatan yang teruk untuk jangka masa panjang.

Adakah Set Vitamin semulajadi Shaklee (tanpa dadah) yang boleh membantu pesakit Darah Tinggi?

Tentu ADA! Atas kesedaran tentang keburukan penggunaan dadah untuk jangka masa panjang, Shaklee menawarkan kaedah untuk mengurangkan kesan dan boleh mencegah seseorang daripada mempunyai masalah tekanan darah tinggi.

Set Cadangan ini Mengandungi:

1. Energizing Soy Protien ESP - membantu memulihkan tisu dalam badan

2. Vita-Lea  - multivitamin yang pertama didunia dan menyerap paling pantas dalam tubuh.

3. B-Compleks - mengandungi kesemua vitamin B yang perlu dalam badan

4. Vitamin C - mengekalkan bacaan kolesterol yang sihat, meningkatkan sistem imun, mengandungi antioksida dan membantu penyerapan vitamin dan supplemen lain

5. Garlic – membantu mengurangkan tekanan darah tinggi dan kolesterol

6. Omega Guard - menurunkan bacaan kolestrol, menurunkan bacaan tekanan darah tinggi, menurunkan kadar LDL (kolestrol tidak baik) & menaikkan kadar HDL (kolestrol baik)

7. Lechitin- ia akan memecahkan lemak dan tugas paling utama memecahkan lemak, gula, kolestrol dlm darah

Tips : 6 biji Omega 3 dan 6 biji Garlic dapat menurunkan tekanan darah tinggi yang naik mendadak dalam tempoh 4-5 jam

Ingin mendapatkannya dengan HARGA ISTIMEWA? Hubungi CML.

CikMas (SID 1066326)
0122218698 | sms/whatsapp
Email: cikmasland@gmail.com

0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)