Sunday, January 5, 2014

Vitamin Shaklee Untuk Obesiti


"Tahukah anda rakyat Malaysia hari ini lebih terdedah kepada masalah Obesiti? Tabiat makan yang berlebihan dan kurang melakukan senaman, malah gemar makan makanan ringan menyebabkan TANPA SEDAR mereka telah memiliki berat badan yang Obes."

Jom kita lihat apakah punca yang boleh menyebabkan seseorang individu menjadi obes. Antaranya ialah: 

✔️Faktor Genetik
Kegemukkan boleh diturunkan dari generasi sebelumnya kepada generasi berikutnya di dalam sesebuah keluarga. Disebabkan itu kita seringkali menemui ibu bapa yang gemuk cenderung mempunyai anak-anak yang mempunyai saiz yang sama dengan mereka.

✔️Pengambilan gula berlebihan
Pengambilan gula berlebihan ditambah dengan tabiat malas bersenam juga mendedahkan seseorang itu kepada pelbagai risiko kesihatan. Misalnya, gula boleh menjejaskan platelet darah yang mungkin menjadi punca masalah jantung.

✔️Budaya makan pada lewat malam
Tahukah anda bahawa Malaysia antara negara yang mempunyai pelbagai jenis variasi makanan. Kebanyakkan peniaga restoran makanan menjalankan perniagaan mereka hingga lewat malam atau 24jam. Implikasinya kebanyakkan masyarakat mudah untuk mendapatkan pelbagai jenis makanan tanpa mengira khasiat yang terkandung dalam makanan tersebut.

✔️Pengaruh emosi yang tidak stabil
Pengaruh emosi juga antara punca berlakunya obesiti. Menurut kajian yang dijalankan oleh pakar kesihatan,kebanyakkan individu yang mengalami tekanan obses untuk makan makanan dalam kuantiti yang banyak tanpa mengambil kira kandungan makanan tersebut. Bagi mereka, dengan makan sesuatu akan mengurangkan rasa tekanan yang dialami


Disini, CML mencadangkan vitamin yang sesuai untuk anda yang mengalami Obesiti. Antaranya ialah:


















 Nota Kaki: Anda bimbang dengan berat badan dan kesihatan jantung anda? Ingin dapatkan vitamin di atas, sila hubungi saya.


***********************
CikMas Land 
Shaklee Distributor | SID 1066326 
 
0122218698 | sms/whatsapp
Free Consultation | CMLShaklee
"I am NOT a product of my circumstances, I AM a product of my decisions"

0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)