Monday, October 21, 2013

"Kalau Aku Kaya...."

CM enterpremmm lagi... Kali ni nak bercerita tentang lagu yang tgh hangat masa kini. Kalau Aku Kaya...
 
Wah, bila dengar lagu ni, syok habis... Kalau aku Kaya...all about If.. Apo nak dibuek yo?
Kalau ikut lirik lagu ni, hari2, hari raya... Kemain lagi... Dik non oi, bkn senang nak senang, bkn mudah nak kayo... Kalau xde usaha, xde ikhtiar, jangan harap kita dapat mengubah cara hidup kita. Dah nama pun KALAU AKU KAYA... Tapi... kalo kayo sekelip mato, tu tuah namo eh... Bak kata pepatah "Tuah ayam nampak dikaki, tuah manusia, siapa tahu". Jika itu terjadi, maka jangan pula kita lupa BERSYUKUR ye dik non oi.
 
Namun itu bukan topik utama entri kali ni.. Kalau kita cuba faham lirik lagu ni, ada 'sesuatu' yang cuba disampaikan oleh penulis lirik. Bila aku kaya >>> aku bayar subsidi gula, aku betulkan semua lubang atas jalanraya, belikan kain lebih utk 'Kim K' tutup aurat dia <<<.. Hihi, u olls fikirlah sendiri maksud yang cuba disampaikan ye.. Neways, thumbs up utk Altimet & Awie Rafael.
 
Okey lah, CM suka sebenarnya dengar lagu ni. Terfikir juga apa nak buat kalau jadi kaya SANGATTT... Maka keluarlah bubble bubble di kepala... Apa u olls nak buat kalau u olls yang KAYA??? Hihihi... Sebelum angan-angan menjadi kronik, jom kita layan lagu ni.. zasss!
 
****************************************************
 
*** Nota kaki: Ianya hanya pendapat peribadi CM. Tiada maksud yang tersirat ye.  ^_^
 
Lots Of Love,
CM Land

   

0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)