Monday, November 25, 2013

Nutrisi Penting Untuk Anak Anda?

Tahukah anda, Nutrien sangat penting dalam tubuh seseorang? Terutamanya kepada anak-anak yang sedang membesar bagi membantu proses pembesaran yang sempurna. Ianya boleh di umpamakan seperti sebuah kereta yang memerlukan minyak petrol. 
Satu penyelidikan telah dilakukan oleh Dr. Hemamali Perera, yang bertugas di Jabatan Psikologi, Universiti Colombo, Sri Lanka.
 
Beliau memberikan kanak-kanak sekolah yang ada masalah tumpuan dan hiperaktif (ADHD) rawatan menggunakan ubat-ubatan standard namun tiada sebarang peningkatan positif dari segi tingkah lakunya.
 
Kanak-kanak ini kemudiannya diberikan asid lemak setiap hari selama enam bulan. Hasil kajiannya mendapati peningkatan positif yang ketara dari segi keresahan, agresif, melengkapkan kerja, dan peningkatan prestasi akademik anak-anak ADHD ini. Malah pada 2009, kajian yang dijalankan oleh Unit Psikiatri, Universiti Of Bristol, UK, mendapati anak-anak yang diberikan makanan ringan seawal usia empat tahun menyumbang kepada masalah tingkah laku dan hiperaktif.
 
Apa itu asid lemak?
 
Bagi manusia, asid lemak penting mencakup golongan asid lemak politaktepu(polyunsaturated fatty acids, PUFA) jenis cis, khususnya dari kelompok asid lemak Omega-3 (contohnya asid α-linolenatEPA, dan DHA) dan asid lemak Omega-6 (misalnya asid linoleat).
Sumber-sumber penting PUFA Omega-3 dan Omega-6 mencakup ikan laut (seperti tuna,kodsardin), kerang, biji flax, minyak kedelai,minyak rapsminyak chiabiji tembikai Susu, sayuran berdaun, dan walnut

Tahukah anda, OMEGA GUARD Shaklee merupakan sumber minyak ikan asli/tulen terbaik di dunia tanpa sebarang campuran? Ianya mengandungi 1 rangkaian penuh 7 jenis ASID LEMAK Omega-3 SEMULAJADI iaitu EPA, DHA, ALA & lain-lain lagi.
 
EPA (Berfungsi utk menyihatkan jantung & sendi)
DHA (Untuk perkembangan & fungsi-fungsi otak)
 
So, kenapa tidak kita memberikan yang terbaik buat anak-anak yang kita sayangi?
 
Sumber: Utusan Malaysia & olahan CML sendiri dari sumber bacaan
 

www.cikmasland.blogspot.com

 
*****************************
Untuk dapatkan/tempahan OMEGA Guard Shaklee, sila hubungi:
Pn Masdiana (SID 1066326)
0122218698 (sms/whatsapp)

0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)