Thursday, October 24, 2013

Isu Pegawai Bank Maut Dirompak & Ditembak

Assalamualaikum & Selamat Pagi...

Berita ini sungguh mengejutkan CM bahkan mungkin seluruh rakyat Malaysia. Kejadian rompakan  & tembakan seorang  Pegawai Bank yang mengakibatkan maut berlaku di Ambank Subang Jaya menjadi isu hangat di media-media massa. Ya Allah, bila di lihat gambar mangsa, perasaan CM bercampur baur. SEDIH, sayu & pilu menyaksikannya. Kejadian seperti ini tidak mustahil berlaku kepada kita, keluarga, sahabat handai & sesiapa juga. Manusia zaman sekarang semakin kejam, kadang kala bertindak melanggar kewarasan akal & fikiran.

Isu bunuh, tembak sampai mati sudah sering kali kita dengar sejak akhir-akhir ini. Penjenayah semakin BERANI & NEKAD dalam melakukan jenayah. Kita mungkin tidak mampu mengubah takdir, namun kita boleh lebih BERHATI-HATI dalam setiap kegiatan harian kita.  CM suka mengingatkan kaum HAWA yang lebih terdedah kepada BAHAYA. Wahai kaum HAWA, kita kena EXTRA carefull tau! Selain itu, jangan lupa BERDOA & TAWAKAL semoga  kita & keluarga dijauhkan dari segala bahaya. 

*** Mari kita doakan semoga roh beliau tenang & aman disana, dan keluarga mangsa juga tabah  menghadapi ujian dari Allah. Al-Fatihah. 

*****************

Lots of Love,
CikMas Land




2 comments:

  1. setengah blog memuatkan gambar mangsa setelah ditembak,rasanya ...x berpa elok diletakkan...ngeri tengok,al-fatihah dan takziah untuk keluarga mangsa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, krn rs hormat CML rasa x perlu nak ltk gbr mangsa.

      Delete

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)