Monday, April 2, 2018

Selamat Datang Cik April! Selamat Tinggal Mr Mac | Dear Diary

cikmasland.blogspot.my

Assalamualaikum semua...

Agak lewat post untuk CM ucapkan selamat datang pada Cik April. Bukan apa, CM belum boleh move on nak tinggalkan Mr Mac. Sebab bulan Mac is my Birthday and Anniversary. Walau usiaku makin meningkat, ku syukuri dengan segala Nikmat yang telah Allah kurniakan. Siapakah kita untuk mendustakan nikmat yang telah Allah kurniakan? 

Nikmat Bahagia, Nikmat Sihat, Nikmat dikelilingi orang yang sayangkan kita, suami dan anak-anak, semuanya Nikmat Dunia yang Allah berikan. Subhanallah, Alhamdulillah... 
Terima Kasih Ya Rabb...

***

Selamat Datang Cik April

Macam-macam yang CM plan untuk Bulan April. Nak majukan diri, nak majukan empayar, nak upgrade iman, nak upgrade sifat sabar, tak mau banyak gosip, dan yang penting tak nak ‘membawang’... hahaha... 

Siapa makcik-makcik bawang tu, blog ni takde gosip untuk jadi modal membawang ye. Ops! Macam-macam la sekarang ni kan. Dari viral bab mengunyit sekarang membawang pulak. Semoga kita terhindar dari virus viral yang mengaibkan. Nauzubillah.

CM nak share kata hikmah dan pantun yang CM suka sangat ni dengan korang semua.

cikmasland.blogspot.my
“Jangan ditepuk air di dulang,
Nanti terpercik ke muka sendiri,
Jangan disebut aibnya orang,
Nanti terbuka aib SENDIRI”
Oleh itu, janganlah kita sewenang-wenangnya bercerita, share dan viralkan cerita yang kita tak pasti kebenarannya. Even cerita tu betul pun, kalau boleh kita tutup, kita tutup. Sama-samalah kita berubah dari buruk kepada baik, dari baik menjadi lebih baik. 

•••••
Ms April, Please Be Nice To Me!

Jom korang, kita plan apa yang kita nak achieve di Bulan April ni. 

Tips CM: Lakarkan apa yang korang nak capai, letak ditempat yang anda akan selalu nampak, sebut hari-hari, dan selebihnya panjatkan DOA pada yang Maha Pemberi. Jom jadikan sebagai rutin harian kita. InsyaAllah, tiada yang mustahil dengan izinNya. 
“We Plan, But Allah is always the best Planner”

Nota Kaki: “When we repair our relationship with Allah, He repairs everything else for us”

Lavs, CM
Si Penjual Shaklee ❤️

cikmasland.blogspot.my




0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)