Wednesday, January 22, 2014

CADANGAN SET PENYUSUAN SHAKLEE

 


💟 Cadangan beberapa set suplemen penyusuan mengikut keperluan dan bajet iaitu SET B, SET E, SET BF PLUS & SET 3M.

SET B

Terdiri daripada:

1) Vitalea multivitamin with iron formula
2) B Complex
3) Sustained release Vitamin C @ Chewable Vitamin C
4) Alfalfa Complex

🔘Siapa yang memerlukan Set B?

✔️Set ini disyorkan buat ibu-ibu yang tidak mempunyai masalah penyusuan. Tujuan utama pengambilan set ini adalah bagi memperkayakan nutrisi dalam susu ibu. Set ini juga sesuai bagi ibu-ibu yang mengalami masalah sembelit  dan keputihan dan juga membantu sekiranya bayi anda mempunyai masalah Eczema. ALFALFA membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu.
  
SET E

Terdiri daripada:

1) Vitalea multivitamin with iron formula
2) B Complex
3) Chewable Vitamin C
4) Alfalfa Complex
5) Ostematrix (kalsium magnesium)

🔘Siapa yang memerlukan Set E ?

✔️Disyorkan buat ibu-ibu yang mengalami kemeruduman susu ketika haid. Juga sesuai untuk ibu-ibu yang tidak minum susu dan alah kepada laktosa. OSTEMATRIX merupakan formula lengkap kalsium dengan gabungan magnesium, vitamin dan lain-lain mineral. Set ini membantu ibu-ibu kekal cergas bertenaga walaupun kurang tidur.

SET BF PLUS

Terdiri daripada:

1) Vitalea multivitamin with iron formula
2) B Complex
3) Sustained release Vitamin C @ Chewable Vitamin C
4) Alfalfa Complex 
5) Energizing Soy Protein (ESP)

🔘Siapakah yang memerlukan Set BF Plus?

✔️Sangat di syorkan bagi ibu-ibu yang mempunyai masalah penyusuan yang tidak mempunyai masalah dalam pengambilan kalsium harian.Sangat di syorkan bagi ibu-ibu yang sering keletihan, yang risau dengan berat badan bertambah kerana ESP membekalkan tenaga dan rasa kenyang yang berpanjangan.

☀SET 3M

Terdiri daripada:

1) Vitalea multivitamin with iron formula
2) B Complex
3) Sustained release Vitamin C @ Chewable Vitamin C
4) Alfalfa Complex
5) Ostematrix 
6) Energizing Soy Protein (ESP)

🔘Siapa yang memerlukan Set 3M?

✔️Sangat disyorkan bagi ibu-ibu yang mempunyai masalah penyusuan. Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah dari segi penghasilan susu (walaupun pam setiap 3 jam + minum air 3 liter sehari) ; maka set ini membantu memenuhi dan memperbaiki mana-mana kekurangan zat dalam tubuh si ibu supaya dapat berfungsi dengan lebih baik. Set yang paling sesuai bagi ibu-ibu yang mempunyai stok yang sedikit/ tiada stok langsung dan juga bagi ibu-ibu yang mahu mula simpan stok. Set ini juga sangat sesuai bagi ibu-ibu yang mahu relaktasi/ induce relactattion.

☀SET BF BASIC

Terdiri daripada:

1) Energizing Soy Protein (ESP)
2) Alfalfa Complex

🔘Bagaimana ESP dan Alfalfa bertindak sebagai penggalak susu?

✔️ Komponen utama susu ibu adalah protein dan kalsium. Jadi pengambilan Energizing Soy Protein (ESP) membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu dan memekatkan susu ibu, kesannya bayi akan mudah kenyang dan kurang meragam. 
✔️ESP juga dapat membantu memberi bayi rasa kenyang lebih lama dan mencantikkan kulit ibu. 

✔️Alfalfa pula telah digunakan secara turun temurun di benua Amerika sebagai penggalak susu badan kerana Alfalfa merupakan sejenis tumbuhan galactagogue/milkbooster.

☀️Khasiat setiap vitamin yang dicadangkan di dalam set penyusuan Shaklee:

✔️Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi: Mempunyai vitamin dan galian yang sangat diperlukan oleh tubuh beserta formula lengkap dengan zat besi (iron). Vitalea mengandungi 23 jenis multivitamin dan multimineral yang dapat membekalkan tubuh ibu dengan nutrien yang diperlukan agar ibu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga.

✔️B Complex : Lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan ibu menyusu termasuk asid folic. Setiap ibu menyusu memerlukan vitamin B untuk metabolisme, menukarkan makanan kepada tenaga, meningkatkan sistem pertahanan badan dan juga membantu mengawal stress (meroyan) dan bertindak sebagai penenang untuk emosi yang lebih stabil.
 
✔️Sustained release Vitamin C @ Chewable Vitamin C : Sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Vitamin C juga perlu untuk mencegah kelenjar daripada rosak dan berdarah dan juga penting untuk pembentukan kolagen supaya kulit ibu lebih cantik dan sihat.

✔️Alfalfa : Raja segala tumbuhan, sumber mikronutrien yang paling kaya. *Alfalfa dapat membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu/milkbooster. *Alfalfa juga beertindak sebagai penyahtoksin badan dan membantu dalam hal kewanitaan termasuklah menyelesaikan masalah keputihan dan bertindak seperti kacip fatimah.

✔️OsteMatrix (kalsium magnesium): Antara komposisi vitamin yang tinggi dalam susu ibu adalah kalsium. Kalsium penting untuk membina darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. *Ostematrix membantu menampung kembali kalsium dalam tubuh ibu yng telah diserap oleh bayi ketika menyusu. *Ostematrix juga mencegah  kemeruduman susu badan untuk ibu-ibu yang sedang menstrual (period) kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah period.

✔️Energizing Soy Protein (ESP): Antara komposisi vitamin utama dalam susu ibu juga ialah protein. Apabila tubuh ibu cukup dengan keperluan protein, secara langsung susu yng dihasilkankn pekat dn banyak. *ESP berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu, di samping menjadi sumber tenaga kepada ibu menyusu.

💟KHASIAT SET BREASTFEEDING/ MENYUSU SHAKLEE:

👶Menyediakan tubuh ibu seoptimum mungkin bagi menghasilkan susu badan yang banyak dan pekat
👶Melengkapkan keperluan nutrisi yang cukup untuk ibu dan bayi
👶Meningkatkan antibodi ibu dan juga si comel
👶Membantu ibu-ibu menjadi lebih bertenaga
👶Mengelakkan kelesuan dan juga masalah sembelit ibu
👶Memberi refleksi kulit yang lebih cantik dan glowing kepada ibu, tiada lagi wajah pucat ketika berpantang dan menyusu
👶Membantu bayi tidur dengan lebih lena dan kurang meragam kerana susu yang pekat dan mengenyangkan
👶Membantu memulihkan masalah eczema pada bayi




💟SUPPLEMENT DAN PENYUSUAN SUSU IBU

☀️Kejayaan penyusuan antaranya adalah bergantung kepada kesihatan ibu. 
 
☀️Konsep asas penyusuan perlulah difahami terlebih dahulu iaitu LEBIH KERAP BAYI DISUSUKAN atau LEBIH KERAP SESI PERAHAN MAKA LEBIH BANYAK SUSU IBU DIHASILKAN.🍼 Pengambilan vitamin akan memberikan kesan yang besar dalam dunia penyusuan sekiranya si ibu memenuhi keperluan di bawah dengan penuh disiplin dan konsisten.
 
☀️Si ibu kerap menyusukan bayi secara langsung ATAU bagi ibu yang bekerjaya, membuat sesi perahan yang konsisten setiap 3 jam atau tidak lebih dari itu sehingga payudara benar-benar kosong.
 
☀️Si ibu memastikan pengambilan air yang seimbang dan secukupnya setiap hari iaitu tidak kurang dari 3L sehari dan memastikan tidak berdiet dalam menjayakan penyusuan lengkap buat si manja.
 
☀️Si ibu juga digalakkan mendekatkan diri dengan Pencipta demi memastikan keseimbangan keperluan rohani dan jasmani dititikberatkan. 

✔️Bagi muslim, doa dan zikir sangat digalakkan bukan hanya semasa membuat sesi perahan atau sedang menyusukan bayi tetapi menjadikan amalan rutin agar mudah mencapai gelombang alfa, iaitu ketenangan supaya penyusuan dapat berlangsung  dengan lancer.


Nota Kaki: Bimbang misi GAGAL untuk menyuskan Bayi Anda? Jom dapatkan suplemen yang dicadangkan untuk membantu anda Berjaya didalam penyusuan bayi anda. Insya Allah, jika konsisten, anda akan BERHASIL menyusukan anak anda. Mesti MERIAH!


***********************
CikMas Land 
Shaklee Distributor | SID 1066326 
0122218698 | sms/whatsapp
Konsultasi PERCUMA sepanjang Anda menjadi pelanggan CML

Self Pickup:
IPD Miri, Sarawak
Cash on Delivery COD:
Bintang Mall, Boulevard Imperial Mall, Boulevard Shopping Mall, Permaisuri Mall, Merdeka Mall, Econsave Miri, Giant Permy Jaya, Miri & sekitar Bandar Miri (will consider)
 
"I am NOT a product of my circumstances, I AM a product of my decisions"

0 comments:

Post a Comment

TQVM pada uols yang sudi tinggalkan komen/jejak di Blog CM ni. Salam Ukhwah...
“Life is a story, make yours a BEST SELLER”
L❥vs, CM (◕‿◕✿)