Showing posts with label B-Complex Shaklee. Show all posts
Showing posts with label B-Complex Shaklee. Show all posts

Friday, March 30, 2018

“Mami nak squishy” Demam squishy la pulak!| cikmasland

“Mami... kakak nak squishy”
“Dedi, nak squishy boleh?”
“Squishy, squishy squishy”
squishy
Seminggu Kami dihantui dengan “squishy”, akhirnya dedi dan mami tewas juga dengan permintaan Dak Najla. Baru habis musim ‘SLIME’, sekarang dok dengar ‘squishy’ plak. 🤣 Dah macam radio rosak. Asyik dengar ‘nak squishy’ berulang-ulang kali. Owh my anak! 

Time dia sibuk ber’slime’, hari-hari dengar dia nak beli Borax. Sampaikan boleh jual kat sekolah la. Dalam 20 bekas  kot dia berjaya jual slime. Kecik-kecik dah pandai niaga. Moga besar nanti lagi pandai berniaga ye sayang mami. Amin. 🤭

Korang ada pengalaman yang sama tak dengan CM? First time dia minta, tertanya juga ‘menda alah apa la squishy ni?’. Jangan kata hakak ni katak bawah tempurung plesss.. hahaha

Then CM pun cari la info tentang si squishy ni. Ingatkan gula-gula😜 Sebab agak komersial perkataan ‘squishy’ tu . Rupanya soft toys. Bila kita picit, then dia slowly bounce semula ke bentuk asal. Ada macam-macam karakter. Karakter yang CM kenal karakter shopkins la kot. Ada yang Limited Edition uols. Squishy key chain pun ada. Senang nak gantung. Pendek kata, macam-macam ado. Baloon, ice cream, cupcakes, sheep, bee... lagi? Banyak sangat CM nak list kan. Dan lagi, squishy ni banyak brand. Biasalah, made in Japan pon ado. Korang google la ye. Sesambil google, kot terminat, terbeli la plak nanti. Muahahaha.

woow squishy

Antara info yang CM dapat, squishy ni membantu menghilangkan tekanan / stress. Jangan tak tahu ye, bukan kanak- kanak je yang suka, golongan remaja/dewasa pun sampai sama. Sampai buat koleksi squishy lagi. Macam-macam la. Before, fidget spinner, sekarang Squishy pulak . Yang penting, tujuannya untuk hilangkan tekanan/stress. 

Kalau nak nasihat percuma dari CM, sila la ambil B-Complex, suplimen yang sesuai untuk korang-korang yang selalu tertekan/stress. Jagalah kesihatan tubuh badan kita. Sebab statistik kadar stress Rakyat Malaysia semakin membimbangkan. Terutamanya berlaku dikalangan kaum wanita. Jika ianya berlanjutan dan sudah tidak dapat dikawal, dikuathiri dari stress, akan cenderung kepada masalah lebih besar iaitu Depresi atau dalam erti kata lain hilang kewarasan/gangguan mental. Huhu, nauzubillah.

anti stress

Nota Kaki: Okeylah, akhir story jom la picit-picit squishy ni.😁 hilang tekanan bila dapat buat satu posting kat blog CM ni... hihi

•••••
Korang selalu rasa tertekan dengan bebanan/masalah di tempat kerja dan tekanan dari persekitaran sekeliling? Sila lakukan aktiviti yang boleh hilangkan stress. 
Nak Order Vitamin anti stress? 
B-Complex Shaklee la. 
Jom DM/wasap CM Si Penjual Shaklee ❤️
••••••••

INFO B-COMPLEX SHAKLEE
Bagaimana B Complex Shaklee mengurangkan stress
B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu Vitamin B1,  Vitamin B2,  Vitamin B3,  Vitamin B5,  Vitamin B6,  Vitamin B12; asid folik dan 100% Biotin.
⭕️ Vitamin B1 - mengurangkan kelesuan, keresahan, mempertingkatkan kecerdasan mental, melancarkan peredaran darah, meningkatkan stamina badan,  menyihatkan sistem pencernaan dan memperbaiki metabolisma

⭕️ Vitamin B2 - mengurangkan keletihan mata, katarak, jangkitan lidah, membantu mengaktifkan vitamin B6 dan asid folik.

⭕️ Vitamin B3 - mengurangkan pengaliran kolestrol di dalam darah, memperbaiki kesihatan kulit, rambut, sistem pencernaan dan mengelakkan depresi

⭕️ Vitamin B5 - mengurangkan stress fizikal dan mental,  membantu mengurangkan penuaan pramatang

⭕️ Vitamin B6 - penting dalam proses asid amino, mengawal serotonin di dalam otak (ketidakseimbangan menyebabkan depresi), mengurangkan senggugut, menenangkan emosi,  mengurangkan kekejangan otot dan sebagainya

⭕️ Vitamin B12 -meningkatkan selera makan, memperbaiki tindak balas saraf, mengelakkan anemia, keletihan, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus dan keupayaan seksual

⭕️ Biotin - membantu B Complex menjadi lebih efektif, mengurangkan rabun, rambut beruban, eczema dan keradangan kulit

⭕️ Asid Folik - kesihatan fetus, kurang risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, stres, ulser mulut dan sebagainya

B-Complex Shaklee

••••••••••
CM
Pengedar Shaklee Pantai Dalam
COD: Area Pantai Dalam, Bangsar South & Kerinchi
FB: Masdiana Hj Che Din
IG: @cikmasland







Klik Info Lanjut

Sunday, January 5, 2014

Vitamin Shaklee untuk PELAJAR

"Berita baik untuk anda yang bergelar 'Student'. Bagi anda yang bergelar pelajar, kehidupan yang sibuk  dan jadual yang padat, pasti akan keletihan di penghujung hari. CML ingin cadangkan beberapa vitamin yang sangat sesuai untuk anda."



VITAMIN UNTUK PELAJAR




Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam.

DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuard TM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. 

Satu hidangan OmegaGuard TM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

Dalam bahasa yang mudah pengambilan Omega Guard dapat membantu kita untuk meningkatkan kecerdasan otak, mudah mengingati dan lebih fokus.



Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang).

Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu pelajar berfikiran positif sentiasa (mood baik dan ceria) bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik pemikiran & daya menumpuan akan lebih baik. 

Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam.

Selain itu, anda juga boleh mengambil:

✔️Meal Shakes: Merupakan sarapan pagi yang cepat untuk anda yang sibuk. Memberi rasa kenyang. 


****************
Nota Kaki: Bukan untuk ibu-ibu atau bapa sahaja, anak-anak juga memerlukan Omega Guard & Meal Shakes untuk lebih aktif, bijak & Pintar.

***********************
CikMas Land 
Shaklee Distributor | SID 1066326 
0122218698 | sms/whatsapp
Free Consultation | CMLShaklee
"I am NOT a product of my circumstances, I AM a product of my decisions"

 
Klik Info Lanjut

Thursday, December 26, 2013

'Morning Sickness' jadikan bayi anda LEBIH PINTAR

  • "Morning Sickness atau alahan diwaktu pagi adalah sinonim bagi ibu mengandung diawal kehamilan. Namun, ianya akan berkurang menjelang usia kandungan 4 bulan. Ibu yang mengalami alahan waktu pagi ini perlu tahu, rupanya ada kebaikan dari alahan tersebut"


Jom baca petikan dari artikel KOSMO.

BAYI yang dilahirkan oleh ibu yang mengalami alahan pagi atau morning sickness berkembang menjadi kanak-kanak lebih pintar berbanding ibu yang tidak mengalami muntah atau loya.

KajianPengarah Program Ibu Berisiko di Hospital bagi Kanak-Kanak Sakit, Toronto, Dr. Gideon Koren mendapati pencapaian dan perkembangan bayi yang ibunya tidak mengalami morning sickness adalah lebih perlahan.

EKSTRA: Menurut Journal of Pediatrics, loya dan muntah ketika hamil merupakan petanda kandungan yang sihat serta mengurangkan risiko keguguran.

Artikel Penuh klik disini:
-----------------------------------------
Kenali vitamin shaklee yang sesuai utk anda yang mengalami alahan di waktu pagi atau 'morning sickness'.

 1) B-Complex 


2) Ostematrix

3) Performance Drink
  • Meningkatkan Tenaga dan Daya Ketahanan Badan - Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat. Menggantikan air yang hilang akibat muntah. Meningkatkan daya tahan otot.
  • mengurang Dehidrasi @ sebagai 'kekurangan air yang banyak dalam badan'. Seseorang ibu yang hamil, perlu memastikan dirinya tidak dehidrasi. Ini adalah kerana, air sangat penting dalam membantu hati dan ginjal membuang kumuhan daripada badan si ibu dan bayi dalam kandungannya.

Nota Kaki: Teringat kembali 5 tahun yang lalu... Teruk sungguh alahan yang CML alami. Bkn waktu pagi shj, ptg & malam pun sama. Agaknya itu la penangan 2 nyawa di dalam rahim. Alhamdulillah, mereka membesar dengan baik skrg...

CikMas Land
0122218698 (sms/whatsapp)
Shaklee Distributor l Free Consultation after sale to our lovely customers

"I am NOT a product of my circumstances, I AM a product of my decisions" Stephen Covey

Klik Info Lanjut

Wednesday, October 16, 2013

B-Complex Shaklee (INFO)

 
 

TAHUKAH ANDA, kenapa B- Complex penting diambil oleh tubuh badan dan kenapa perlu diambil setiap hari?

Manfaat Utama B-Complex :

☑️ Meredakan sakit kepala, Tekanan, Kemurungan & Insomnia
☑️ Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak2.
☑️ Sesuai utk rambut beruban, gugur, kelemumur dan mengekalkan kesihatan rambut.
☑️ Baik utk mata. Mengurangkan keletihan mata, Rabun, Mencegak katarak, Meningkatkan kualiti penglihatan.
☑️ Mencegah anemia (kekurangan darah)
☑️ Merawat dan mencegah anemia, Sakit Kepala, Pening, Lemah semangat, migrain, Muntah2, Mabuk darat dan laut
☑️ Meredakan SENGGUGUT (PMS)
☑️ Meredakan kerisauan, Resah Dan Masalah Penghadaman (Terutamanya mereka yg mengambil ubat hormon dan Pained Killer)
☑️ Mencegah kerekahan mulut, Sakit Lidah, Ulser dan Nafas Berbau.
☑️ Detoks~Meredakan Alahan.
 
K E B A I K A N  Vitamin B-Complex

* Mengurangkan tekanan emosi.

* Mengurangkan kelesuan.

* Membantu kestabilan saraf.

* Meningkatkan proses pemikiran.

* Menukarkan makanan kepada tenaga.

* Membantu memetobolismekan karbohidrat, lemak dan protein.

* Mencegah barah serviks.

* Mencegah penyakit jantung.

* Menggalakkan kesihatan siem kardiovaskular yang lebih baik.

KESAN KEKURANGAN B-COMPLEX

Tahukah anda masalah berkaitan emosi juga boleh disebabkan oleh kekurangan vitamin? Ya, ia bukan saja menunjukkan kesan dari segi fizikal, malah lebih dari itu, bila kita kurang vitamin. Jom kita tengok apa kesan-kesan kekurangan vitamin ni :

* Vitamin B Complex – vitamin yang paling banyak dikaitkan dengan masalah mental dan otak

* Vitamin B1 – kurang kosentrasi dan daya tumpuan

* Vitamin B3 – tekanan perasaan

* Vitamin B5 – kurang daya ingatan, stress

* Vitamin B6 – mudah terasa hati, kurang daya ingatan, tekanan perasaan, stress

* Vitamin B12 – kurang daya ingatan, keliru

* Asid Folik – tekanan perasaan, gemuruh

TANDA KEKURANGAN 

* Cepat Marah

* Murung

* Cepat letih

* Kulit kusam

* Ketegangan / Tension
 
SIAPA Yang Memerlukan Vitamin B-Complex

* Mereka yang tidak dapat fokus dalam pekerjaan yang dilakukan.

* Mereka yang berhadapan dengan tekanan kerja dan beban kerja yang banyak.

* Mereka yang terdedah pada sinaran matahari.

* Mereka yang mempunyai sakit kencing manis, tekanan darah tinggi dan migraine.

* Mereka yang menjaga mengandung dan menyusukan anak.

* Mereka yang mengambil pil perancang.

* Mereka yang menjaga kecantikan tubuh badan.
 
 ************************************
KANDUNGAN 
120 biji Tablets
CARA MAKAN
1 biji sehari after Breakfast
 
************************************
Berminat utk dapatkannya dengan harga Ahli? Ingin dapatkan konsultasi percuma? Sila hubungi Pn Masdiana (SID 1066326) Pengedar Sah Shaklee anda. Anda juga boleh menggunakan ID saya untuk membeli secara direct di Cawangan Shaklee berhampiran anda. (Klik disini)

Sms/whatsapp: 0122218698




Klik Info Lanjut